Return to flip book view

Bonliva AS AB KVALITETSPOLICY Bo

Page 1

Bonliva Dokumentnamn: Kvalitetspolicy Dokumentnummer: 2 Sida 1 av 2 Process Kvalitetsledningssystem – styrdokument Upprättad Ted Bergman Granskad Nicole Kuba Godkänd Ted Bergman Datum/Utgåva 2024-04-01/05 KVALITETSPOLICY Bonliva har en dokumenterad kvalitetspolicy som finns tillgänglig och publicerad för samtliga anställda på företaget samt andra intressenter. Bonlivas kvalitetsledningssystem uppdateras samt utvärderas löpande för att ständigt förbättras och uppnå ställda standarder och krav enligt ISO 9001:2015 samt från våra intressenter. Vi jobbar också ständigt med att förbättra vår kundnöjdhet. Detta sker dels genom att ständigt ha en nära kontakt med våra kunder och samla information om deras uppfattning av oss som leverantör samt att därefter analysera resultaten och ta fram handlingsplaner på hur vi kan förbättra kundnöjdheten framöver. Vi åtar oss också att uppfylla tillämpliga krav, till exempel författningskrav och andra tillämpliga krav. Kvalitetsledningssystemet omfattar hela Bonliva verksamhet i Sverige och Norge vilket inkluderar bland annat bemanning av läkare, sjuksköterskor, medicinska sekreterare, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, psykologer samt socionomer men också vårt eget fortbildningsprogram för ovanstående kategorier. Kvalitetsledningssystemet kommer också omfatta ytterligare framtida yrkeskategorier när detta är aktuellt. AFFÄRSIDÉ Bonliva erbjuder vårdgivare inom offentlig och privat sektor återkommande läkare, sjuksköterskor, medicinska sekreterare, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, psykologer samt socionomer med mycket hög kvalitét och kontinuitet. Vi har valt att arbeta nischat för de olika specialiteterna för att säkerställa hög närvaro på marknaden för leveranssäkerhet samt goda kunskaper om de olika specialistområdena. Företaget består idag av teamen Läkarbemanning medicin, Läkarbemanning primärvård, Läkarbemanning psykiatri, Läkarbemanning allians, team Socionom, team Psykolog och Sjuksköterskebemanning medicin (som också arbetar med an/op/IVA samt barn), Sjuksköterskebemanning psykiatri, Sjuksköterskebemanning kommun (kommun, primärvård, undersköterskor, medicinska sekreterare samt arbets- och fysioterapeuter) samt Sjuksköterskebemanning radiologi. Vi har även ett företag som jobbar enkom mot den norska marknaden inom samtliga specialiteter mot sjukhus, kommuner och privata aktörer. Till varje specialistområde finns också en medicinsk rådgivare knuten för ytterligare expertkunskaper. KVALITETSMÅL

Page 2

Bonliva Dokumentnamn: Kvalitetspolicy Dokumentnummer: 2 Sida 2 av 2 Process Kvalitetsledningssystem – styrdokument Upprättad Ted Bergman Granskad Nicole Kuba Godkänd Ted Bergman Datum/Utgåva 2024-04-01/05 Vi har som mål att alltid vara i framkant i vårt kvalitetsarbete och vi jobbar ständigt med att utvecklas och förbättras. Vi har som standard att alltid ställa högre krav på vårt kvalitetsarbete och vår kvalitetssäkring än vad som är branschstandard, så att våra intressenter alltid kan lita på att vår kvalitetssäkring håller hög nivå. Slutligen har vi som kvalitetsmål att uppnå ett sammanvägt resultat om 4 av 5 på den kundundersökning som genomförs årligen. KVALITETSKRAV Vi har en kvalitetsavdelning som genomför merparten av kvalitetssäkringen, samt löpande granskar och kontrollerar att alla kvalitetssäkring uppfyller våra egna krav samt krav från intressenter. Vi har därför som kvalitetskrav att 100 % av inbokade veckor skall vara kvalitetssäkrade enligt bolagets rutiner. SAMMANFATTNING ÖVER KVALITETSPOLICYN: • Vi arbetar för att alla personer i Sverige och Norge skall få en mer jämlik vård och omsorg • Vi arbetar för att leverera bemanningslösningar med hög kvalité och god kontinuitet • Vi arbetar för att ständigt förbättras • Vi arbetar för att alltid uppnå kunder och andra intressenters krav och förväntningar • Vi arbetar för att vårt kvalitetsarbete alltid skall vara i framkant